Bytte, retur og reklamasjon
Hos oss på Strique & Mique har du alltid 14 dagers angrerett for varer bestilt på nett, i henhold til angrerettloven.
For varer sendt med post begynner angreretten fra leveringsdatoen, mens for varer hentet i butikk starter den ett døgn etter at du har mottatt beskjed om at varen er klar for henting. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, fyll ut angrerettskjemaet som er vedlagt i pakken, og legg dette ved når du returnerer varen.
Alle returnerte varer må være i samme tilstand som ved mottak. De kan ikke være brukt, vasket eller endret.
OBS! Enkelte varer er unntatt fra angreretten. Dette gjelder produkter som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan returneres, slik som undertøy, strømpebukser, øredobber, kosmetikk/hygieneprodukter, badetøy og t-skjorter.
Bytte
Ønsker du å bytte varen i en annen farge/størrelse eller til et annet produkt, følg returprosedyren nedenfor og legg inn en ny bestilling på ønsket vare.
Retur
- Fyll ut angrerettskjemaet som er vedlagt i pakken.
- Pakk varen forsvarlig inn, gjerne i original emballasje.
- Fest returetiketten (vedlagt i pakken) godt utenpå, slik at fraktselskapet enkelt kan se den.
- Lever pakken på nærmeste Posten/Bring innleveringssted.
- Når vi har mottatt og behandlet din retur, vil du få en bekreftelse på e-post. Merk at dette kan ta opptil 2-3 uker.
OBS! Returetiketten er ikke forhåndsbetalt, og det vil bli trukket 99,- i returavgift fra refusjonen din. Du er ansvarlig for sikker retur, så pakk varen godt og ta vare på kvitteringen for innlevert pakke.
Har du kastet returetiketten? Send en e-post til post@strique-mique.no med navn og ordrenummer, så sender vi en ny etikett du kan skrive ut.
Tilbakebetaling
Når vi har mottatt og behandlet returen din, vil pengene bli tilbakebetalt på samme måte som ved kjøpet. Bekreftelse på dette sendes per e-post. Behandlingstiden er opptil 2-3 uker.
Betalte du med Vipps eller kort, vil tilbakebetalingen skje til samme kort, og dette kan ta 5-10 dager. Ved betaling med Klarna-faktura, vil fakturaen bli oppdatert, eller hvis den er betalt, vil Klarna tilbakebetale beløpet til det kortet du brukte. Hvis forfallsdatoen nærmer seg før returen er behandlet, kontakt Klarna for å unngå purregebyr, eller administrer dette i Klarna-appen.
Retur i butikk
Du kan returnere varer i vår fysiske butikk på Gjøvik.
OBS! Returen må behandles som en nett-retur (utføres av en butikkansatt), og tilbakebetalingen vil skje på samme måte som beskrevet over. Du kan ikke få kontant tilbakebetaling i butikk, og ønsker du å bytte til en ny vare, må denne kjøpes på vanlig måte i butikk.
Reklamasjon
Hvis du oppdager feil eller mangler ved et produkt, må du gi beskjed til oss på e-post (post@strique-mique.no) innen rimelig tid etter oppdagelsen, og senest to år etter mottak i henhold til forbrukerkjøpsloven (fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger).
Legg ved følgende informasjon i e-posten:
- Kontaktinformasjon
- Kjøpsbevis
- Bilder av feilen/mangelen
- Annen relevant informasjon
OBS! Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsenten eller underleverandøren for videre vurdering. Reklamasjonsretten frafaller hvis du iverksetter tiltak for å utbedre feilen uten vår godkjenning.